طرفداران استاد وحید نظریان

آخرین نظرات

تلاوت پرشور سور حج و حاقه استاد وحید نظریان

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ
در این پست، تلاوت بسیار زیبای سور حج و حاقه استاد نظریان را با هم می شنویم. این تلاوت در 10 آذر امسال در جلسه تخصصی خود استاد انجام شده و ابراز احساسات مستمعان خود گویای زیبایی بسیار این تلاوت است. 
به واقع می توان گفت شور و هیجانی که در کل تلاوت و الحان استاد حاکم بود تنها می توان در تلاوت های ناب استاد مصطفی یافت.
یکی از نکات جالب این تلاوت این است که در دقیقه 31 فایل صوتی یکی از مستمعان شروع به تحسین استاد کرده و می گوید "داری چه بلایی سر ما می آوری؟!". 
همچنین پس از سوره حج استاد ظاهراً می خواستند وارد یکی از قصار السور شوند که طبق معمول به اصرار سمیعه همیشگی خود، آقای رسول عزیزی، سوره حاقه را تلاوت کردند. جالب اینجاست که این سمیعه خطاب به استاد می گوید "الله اکبر، حاقه ... حاقه، الله اکبر" و استاد خطاب به مستمعان به شوخی می گوید"الله اکبر، حاقه یعنی دیگر حرف نزن و بحث نکن (و حاقه را بخوان)!".
علیرغم زیبایی فراوان کل تلاوت و الحان و فوق العاده معناگرا بودن آن، توصیه می کنم آخرین "قطوفها دانیة کلوا و اشربوا ..." که استاد با ظرافت و زیبایی هر چه تمام تر تلاوت می کنند را به طور ویژه ای گوش کنید تا انطباق بی نظیر الحان با معانی را متوجه شوید.

پی نوشت: ابتدا فکر می کردم تنها فایل صوتی این تلاوت را دارم، خدا را شکر امروز به لطف و یادآوری یکی از عزیزان به یاد آوردم که فیلم تلاوت را نیز در آرشیو شخصیم دارم، به همین دلیل ویدیو های قبلی این پست در آپارات را حذف کردم و فیلم های تلاوت را جایگزین نمودم.
البته متأسفانه فیلمی که در آرشیو خود دارم توسط دو تن از مستمعین استاد ضبط شده که هر دو بطور ناقص ضبط کرده بودند اما با کنار هم قرار دادن فیلم هر دو مستمع، تلاوت کامل به دست آمد. به همین دلیل است که در فایل های تصویری آپارات قسمت های اول و دوم از یک زاویه و قسمت سوم از زاویه دیگری ضبط شده.

با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد




استاد وحید نظریان 
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۱۵
  • ۷۵۲ نمایش
  • اشکان کیانی

نظرات (۱)

تشکر از شما
بازهم مثل همیشه زیبابود
تشکر از این روش ایده خوبتون که در کنار فایل تصویری،صوتی هم میزارید. این خیلی خوبه
موفق باشید
پاسخ:
سلام. اختیار دارید. من هم از بازدید شما متشکرم.
ان شاء الله تا آخر امشب هم فیلم تلاوت رو میذارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی