طرفداران استاد وحید نظریان

آخرین نظرات
در این پست تلاوت سور نجم، قمر و ضحی را که از تلاوت های بسیار کوتاه استاد نظریان به شمار می رود به شما عزیزان تقدیم می کنم.

این تلاوت زیبا مربوط به حدود 3 ماه پیش است و در یکی از جلسات خصوصی انجام شده. متأسفانه فایل تصویری این تلاوت را در اختیار ندارم.

برای یک قاری، اجرای یک تلاوت مجلسی و زیبا با الحان ناب و متنوع استاد مصطفی اسماعیل آن هم در حدود 20 دقیقه کار بسیار دشواری است که استاد نظریان در این تلاوت با مهارت خاصی این کار را انجام می دهد.

دانلود فایل صوتی تلاوت با حجم 4.8 مگابایت

با ذکر صلواتی بر محمّد و آل محمّد

استاد وحید نظریان

نظرات (۴)

سلام آقای اشکان کیانی. خداوند شما را در ثابت قدم ماندن در راه قرآن مدد دهد و بر توفقیقاتتان بیفزاید.

تلاوت خوبی بود اما در حد قیاس با قراء درجه اول مصر،علی الخصوص قاری اول، اکبرالقراء شیخ مصطفی اسماعیل نیست.

آقای اشکان کیانی، چرا قراء ایرانی از خواندن آیات سجده،طفره می روند؟؟؟؟؟؟

چرا از خواندن آیات سجده، وحشت داریم؟؟؟؟؟؟

مثلا اگر تلاوت در سالنی انجام گردد و مستمعین بروی صندلی باشند؛ تا حدودی توجیه قابل قبولی هست برای طفره رفتن از خواندن آیات سجده؛ اما اگر در مسجد یا جایی اجرا شود ک فرش و ... باشد؛ هرگونه توجیهی از نظر من، خطا می باشد.

فرض شود ک حتی در مساجد و شبه مساجد ب دلیل اینکه مثلا مردم با احکام سجده قرآن آشنا نیستند و ...

قاری از خواندن آیه سجده صرف نظر کند،اما وقتی در مجلسی خصوصی تلاوت قرآن انجام می گردد و مستمعین بی تردید با احکام سجده و ... آشنایند، چرا از خواندن طفره می روند؟؟؟؟؟؟؟؟

در کل قرا ایرانی از تلاوت آیات سجده وحشت دارند.

در یکی از جلسات قرآن این بحث را مطرح کردم و یک نفر گفت: شیخ مصطفی اسماعیل و حضار، سجده نمی کنند!!!!!

ب او گفتم: حضرتعالی در محافل تلاوت ایشان یا سایر قرا مطرح مصر حضور داشته ای و دیده ای سجده نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟

 از آقای نظریان، بپرسید سوالات اینجانب را؟؟؟؟

روزگار بر شما آقای اشکان کیانی، خوش و خرم باد.
پاسخ:
سلام بر شما دوست عزیز.
اولاً فکر می کنم مقایسه یکی از تلاوت های استاد نظریان با اکبرالقرّاء کار درستی نباشد، چرا که اگر دقت کنید همه تلاوت های یک قاری (حتی استاد مصطفی) در یک سطح نیستند و برخی از تلاوت ها، شاهکار از آب در می آیند و البته این هنر قاریانی چون استاد مصطفی و استاد نظریان است که اکثر تلاوت هایشان شاهکار هستند. همچنین مقایسه یک تلاوت 20 دقیقه ای با تلاوت های بیش از 1 ساعت نیز درست نیست. به علاوه در کل نیز مقایسه قرّاء بزرگ کار جالبی نیست. چرا که هر کدام کار خود را انجام می دهند و اینکه مثلاً بگوییم استاد منشاوی بهتر است یا استاد عبدالباسط کار درستی انجام نداده ایم.
ثانیاً نظر شما محترم است اما به نظرم این تلاوت چیزی از تلاوت های 20 دقیقه ای قرّاء درجه اول مصر کم ندارد.
ثالثاً در مورد نخواندن آیه سجده دار باید عرض کنم بنده ده ها تلاوت از استاد نظریان در اختیار دارم که آیات سجده دار را خوانده اند و حضّار هم سجده کرده اند. در این تلاوت مطمئن باشید این کار بی دلیل نیست. چه اشکالی دارد که جلسه خصوصی باشد و فرش نباشد و مستمعین روی صندلی بنشینند؟!
در پایان از بازدید و نظر شما دوست گرامی تشکر می کنم. 
بسیار زیبا و عالی 

ممنون
با عرض سلام خدمت برادر عزیزم 
هرچقدر بیشتر تلاوت های استاد نظریان رو گوش می کنم ، بیشتر به ایشان علاقه مند میشم . 
خداوند همه  ی شما دوستان، از خود استاد گرفته تا کسانی که در ضبط کردن تلاوت ها و انتشار اونا تلاش می کنند رو در پناه قرآن حفظ کنه .
یا علی
پاسخ:
سلام بر شما برادر عزیز.
باور کنید من هم دقیقاً مثل شما هستم.
خداوند شما برادر قرآنی و همه عزیزانی که در خدمت قرآن هستند رو هم در پناه قرآن حفظ کنه ان شاء الله.
از لطف شما به بنده و وبلاگ کمال تشکر رو دارم.
احسنتم. تلاوت زیبایی بود، اما منتظر تلاوتای دو-سه ساعته هم هستیم!!
پاسخ:
سلام. چشم. ان شاء الله.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی